تحقیق و مقالات علمی

جدیدترین تحقیق و مقالات علمی
  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

نوآوری در فعالیت های خدماتی

09 تیر 1398 توسط نگار محمدی

روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‏‌ها توصیفی-پیمایشی است.
شرکت‏‌‌های دانش بنیان،کسب و کارهای دانش محوری هستند که با هدف تبدیل پایدار دانش به ثروت شکل گرفته و فعالیت‏‌‌های اقتصادی آن‏‌ها مبتنی و همراه با فعالیت‏‌‌های تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‏‌‌های نو و پیشرفته است و از این طریق منجر به توسعه اقتصاد دانش محور در یک جامعه می‌شوند این پژوهش به مطالعه و بررسی چالش‏‌‌های عمومی تجاری سازی محصولات شرکت‏‌‌های دانش بنیان با تاکید بر بخش بازاریابی و مالی در ایران می‌پردازد، به منظور شناخت چالش‏‌‌های موجود که بر سر راه تجاری سازی محصولات شرکت‏‌‌های دانش بنیان قرار دارد مصاحبه‌ای انفرادی با شش نفر از مدیران شرکت‏‌‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری دانشگاه تهران صورت پذیرفت و بررسی نتایج حاصل از مصاحبه‏‌ها نشان داد که قوانین و مقررات، عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تکنولوژیکی، مالی، بازاریابی، اندازه بازار، منابع انسانی، ساختار سازمانی، دانش و مهارت چالش‏‌‌های جدی هستند که شرکت‏‌‌های دانش بنیان در تجاری سازی محصولات خود با آنها روبرو هستند.

نوآوری در فعالیت خدماتی
به منظور افزایش اعتبار و تایید نتایج حاصله از مصاحبه ها، در یک نظرسنجی از ۸۰ نفر خبره مشخص گردید تمامی آنها با چالش‏‌‌های فوق الذکر که می‌توانند بر موفقیت تجاری سازی محصولات شرکت‏‌‌های دانش بنیان تاثیر بگذارند موافق می‌باشند ۱- نوآوری خدمات عبارت است از ارایه خدماتی جدید در یک بعد یا چندین بعد که شامل مفهوم خدمت جدید، تعامل با مشتریان جدید، سیستم ارزش‌گذرای جدید/شرکای تجاری و مدل درآمدی جدید می‌باشد.
۳- یک روش جدیدی از تفکر تجاری برای به‌سازی روش‌ها و فرآیندهای عملیاتی نسبتا محافظه‌کار و انعطاف‌پذیر که می‌تواند شرکت‌ها را به بهتر پاسخگو بودن به نیازهای بازار خودشان تبدیل کند.
به عبارتی نوآوری خدمات برای برآورده کردن نیازهای رو به رشد مشتریان جهانی، تبدیل به استراتژی مهمی برای شرکت‌ها در وجه تمایز میان خود و سایر رقبای بین المللی شده است.
شرکت خلاق، شرکتی است که جوهره رشد آنها یعنی خلاقیت و نوآوری، برای ارایه محصولات و خدمات جدید و مدل‏‌‌های نوین کسب و کار در سطح بازار هدف می‌باشد و رشد و توسعه محصولات و خدمات ایشان بر خلاف شرکت‏‌‌های دانش بنیان محصولاتی مبتنی بر فناوری پیشرفته نیست.

منبع : مقاله نوآوری در فعالیت های خدماتی

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

رضایت زناشویی و عوامل مؤثر بر آن

09 تیر 1398 توسط نگار محمدی

یافته­ها نشان داد که میزان رضایت از زندگی زناشویی با میزان عشق و علاقه، طول مدت زندگی زناشویی، اختلاف سنی زوجین، پایگاه اقتصادی- اجتماعی، میزان تحصیلات زوجین رابطه معنادار دارد، همچنین یافته‌های پژوهش وجود رابطه معنادار بین متغیر وابسته یعنی رضایت از زندگی زناشویی و دیگر متغیرهای مستقل پژوهش یعنی، میزان استفاده از رسانه‌ها، تحصیلات همسان زوجین، میزان درآمد خانواده و وضعیت اشتغال زنان متاهل( شاغل و خانه‌دار) را تایید نکرد.
نتایج حاصل از آزمون فرضیه‏‌‌های پژوهشی حاکی از آن است در نمونه مورد بررسی بین میانگین رضایت زناشویی در نوع ازدواج( ازدواج‏‌‌های دانشجویی و غیر دانشجویی )، جنسیت، هم زبان یا غیر هم زبان و سطح درآمد تفاوت معناداری وجود ندارد، اما این در بین میانگین رضایت زناشویی گروه نمونه با میانگین نظری جامعه، هم رشته یا غیر هم رشته بودن، در رشته‏‌‌های علوم انسانی با رشته‏‌‌های غیر علوم انسانی، هم پایه یا غیر هم پایه تحصیلی بودن و فاصله سنی زوجین تفاوت معنادار می‌باشددر این مطالعه، از یک مدل تاثیر همگذر و خارجی، برای بررسی شخصیت پیش گستر به عنوان یک پیش شرط بالقوه برای رضایت زناشویی در زوج‏‌‌های چینی که هر دو به کسب درآمد مشغول هستند، استفاده شده است.
بهطور خاص، شخصیت پیش گستر رابطه‌ای مثبت با تسهیل کار خانواده و مشکلات مربوط به کار خانواده دارد که به نوبه خود، تاثیر مثبت و منفی بر رضایت پیش بینی شده زناشویی می‌گذارند.

رضایت زناشویی
رضایت زناشویی، یکی از عوامل تعیین کننده در پیش بینی میزان صمیمیت یک رابطه عاشقانه و ماندگاری آن یا میزان درگیری زوجین و پایان یک رابطه است.
زوج‌هایی که احساس رضایت از زندگی زناشویی خود دارند، در روابط خود ثبات بیشتری دارند و برای حل کردن مشکلات و تعارض‌های زندگی مشترک خود بیشتر از دیگران، تلاش می‌کنند.
رضایت زناشویی ابعاد جسمی، جنسی و عاطفی را در بر می‌گیرد و با رفاه اقتصادی و اجتماعی و عوامل فرهنگی مرتبط است.
عدم رضایت زناشویی با افزایش تنش و درگیری بین زن و شوهر همراه است که در نهایت ممکن است به طلاق عاطفی یا جدایی زوجین منجر شود.
با توجه به نقش مهم رضایت زناشویی در بهزیستی روانی افراد، بازدهی شغلی و سلامت عمومی بدن در این مقاله قصد داریم به بررسی عوامل مهم در کسب رضایت در زندگی زناشویی بپردازیم.

منبع : مقاله رضایت زناشویی و عوامل مؤثر بر آن

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

سبک های حل مسئله

09 تیر 1398 توسط نگار محمدی

در این تحقیق، از روش آماری تحلیل رگرسیون چندگانه، به منظور تحلیل داده‏‌ها استفاده شد که نتایج زیر را در پی داشت: ١. از بین سبک‏‌‌های حل مسئله، درماندگی، خلاقیت و مهارگری، به ترتیب بهترین پیش بینی کننده نارساکنش وری اجتماعی به حساب آمده اند.
۲.
سبک‏‌‌های حل مسیله درماندگی و خلاقیت، مهمترین پیش بینی کننده افسردگی هستند.
۴.
نتایج، نشان داد که ۶۳ درصد واریانس بهزیستی شخصی بوسیله سبک حل مساله تبیین می‌شود و ضریب تاثیر سبک‏‌‌های حل مساله خلاقیت، اعتماد و گرایش، بهطور معناداری می‌تواند تغییرات مربوط به بهزیستی شخصی را پیش بینی کنند.
این پژوهش با هدف مقایسه سبک‌های حل مسیله و باورهای خودکارآمدی در دانش‌آموزان دوره دبیرستان مدارس نمونه و عادی‌ شهر شبستر در سال تحصیلی ١۳۹١-١۳۹۰ با استفاده از روش تحقیق توصیفی- پیمایشی انجام گرفت.
داده‌ها بوسیله نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون t مستقل، آزمون یومن ویتنی تجزیه و تحلیل شدند.
یافته‌های پژوهش نشان داد خودکارآمدی در دانش‌آموزان دبیرستان‌های نمونه بالاتر از دانش‌آموزان عادی است.

سبک های حل مسئله
و هم‌چنین تفاوت معنی‌داری بین اعتماد در حل مسیله و گرایش در حل مسئله در دانش‌آموزان نمونه و عادی به دست آمد.
برای جمع آوری اطلاعات از مقیاس درجه بندی مهارت‏‌‌های اجتماعی گرشام و الیوت( فرم والدین و معلم) استفاده شد که مادران و معلم، طی سه مرحله پیش آزمون، پس آزمون و ۴۰ روز بعد از آموزش به عنوان پیگیری پاسخ دادند.
همچنین، چهار رفتار مشکل ساز پرخاشگری، زورگویی و تهدید، شکایت کردن، بحث و مجادله در کلاس مشاهده شد.
ابتدا طی ١۰ جلسه، وقوع رفتارهای هدف، مشاهده و ثبت شد( خط پایه ). سپس طی ۳۰ جلسه ۵۰ دقیقه ای، سه جلسه در هر هفته، برنامه حل مسیله( شور، ۲۰۰۰) به صورت گروهی آموزش داده شد.
اطلاعات مرحله پیگیری در طی ١۰ جلسه بعد از پایان برنامه مداخله جمع آوری شدند.
برای تحلیل داده‏‌ها از آمار توصیفی و تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد.
همچنین نتایج مربوط به مشاهده رفتارهای مشکل ساز نیز نشان داد که تفاوت میانگین‏‌ها در سه مرحله مشاهده معنادار است و آموزش به کاهش این رفتارها منجر شده است.

منبع : مقاله سبک های حل مسئله

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

نقاشی و نقاشی درمانی

09 تیر 1398 توسط نگار محمدی

با وجودی که هزاران سال است که مردم از هنر به عنوان راهی برای بیان، ارتباط و بهبود یافتن استفاده می‌کنند اما هنردرمانی به صورت رسمی از میانه‌های قرن بیستم شکل گرفته است.
سایمون معتقد است که هنر در مانی یا روان در مانی هنری مستلزم توجه به نیازهای روانی بیماران، نظیر نیاز به آزادی، اظهار وجود و آرامش است وبر همین اساس نیازمند توجه به جزییات مهارتهای هنری نیست و فعالیت‌ها و تولیدات هنری را نه به خاطر رویکرد زیبایی شناسانه آن‌ها بلکه به دلیل نقش روانکاوانه و درمانگرشان مورد توجه قرار می‌دهد.
پژوهش حاضر با هدف اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر نارساخوان انجام شد.
جامعه‌ آماری پژوهش، شامل کلیه‌ دانش آموزان دختر نارساخوان مراجعه کننده به مراکز اختلالات یادگیری شهر کرمانشاه بود که از میان آنها نمونه‌ای به حجم ١۲۰ نفر به روش نمونه گیری موجود انتخاب شد و پس از تکمیل پرسشنامه پرخاشگری آیزنک ۳۰ نفر که بیشترین نمره را داشتند، انتخاب گردید و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند.
گروه آزمایش به مدت ۶ جلسه به نقاشی آزاد پرداختند.
نتایج پژوهش نشان داد که بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون پرخاشگری در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد.

نقاشی درمانی
از یافته‏‌‌های پژوهش می‌توان نتیجه گرفت که نقاشی درمانی در کاهش ‌رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دختر دچار نارساخوانی موثر استودكان ناشنوا به دلیل نقص شنوایی خود با مشكلات روان شناختی متعددی رو به رو هستند.
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر هنردرمانی با رویكرد نقاشی بر كاهش تنهایی و ناامیدی كودكان ناشنوای پسر صورت گرفت.
به این منظور از بین كودكان ناشنوای ۷ تا ۱۰ ساله شهر اصفهان، تعداد ۳۰ نفر كه ملاك‏‌‌های ورود به پژوهش را دارا بودند به شیوه نمونه گیری چندمرحله ای، انتخاب و با روش تصادفی در دو گروه شاهد و مورد گمارده شدند.
برای جمع آوری داده‏‌ها از مقیاس ناامیدی كودكان Kazdin و مقیاس تنهایی Asher كه روایی و اعتبار آنها تایید شده است، استفاده شد.
داده‏‌‌های به دست آمده با روش آماری تحلیل كواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

منبع : مقاله نقاشی و نقاشی درمانی

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

کمرویی

09 تیر 1398 توسط نگار محمدی

روش پژوهش مدل یابی معادلات ساختاری و جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم پایه دوم شهر گرگان مشتمل بر ۲۴۰۰ در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ بوده است.
برای جمع آوری داده‏‌ها از مقیاس ناگویی خلقی تورنتو، مقیاس احساس تنهایی راسل، پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا؛ و مقیاس کمرویی چیک- بریگز استفاده گردید.
نتایج پژوهش نشان داد که ناگویی خلقی، هویت اجتماعی و احساس تنهایی به ترتیب ١١/۰، ١۹/۰- و ١۲/۰ اثر مستقیم بر کمرویی دارا بودند و برازش مدل تایید گردید و بهطور کلی سه متغیر برون زا توان پیش بینی ۲۴/۰ از متغیر کمرویی را دارا بودند.
با توجه به اثر بدست آمده می‌توان نتیجه گرفت که دانش آموزان کمرو تجاربی در ناگویی خلقی و احساس تنهایی در این اختلال دارا می‌باشند و کسب هویت اجتماعی متناسب می‌تواند کاهنده‏ی موثری جهت بهبود تعاملات اجتماعی گردد.
حقیقتا غفلت در رفع مشکلات دانش آموزان و بی توجهی به آن‏‌ها، خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آوردو باعث مشکلات و مصایبی خوهد شد که در بررسی آن‏‌ها باز به همین نقطه آغاز، یعنی دوران حساس حیات کودکی بر می‌گردیم.
کمرویی توجه غیرعادی و مضطربانه به خویشتن در یک موقعیت اجتماعی است که در نتیجه آن فرد دچار نوعی تنش روانی – عضلانی می‌شود و زمینه رفتارهای ناسنجیده در وی فراهم می‌گردد.
در مقاله حاضر‘ پس از توصیف کم رویی‘ این پدیده از لحاظ بین فرهنگی و نیز رابطه آن با یکدیگر جلوه‏‌‌های عاطفی و رفتاری مورد بحث قرار گرفته و سپس از عوامل موثر در پیدایش کمرویی که از جامعه‘ خانواده‘ مدرسه‘ یا رفتار بزرگسالان نشات می‌گیرد سخن رفته و سرانجام راهها و شیوه‏‌‌های درمان کمرویی توسط خود فرد کمرو و دیگران پیشنهاد گردیده است.

کمرویی
کم رویی یک صفت یا ویژگی ارثی( ژنتیکی) نیست، بلکه اساسا در نتیجه روابطنادرست بین فردی وسازش نایافتگی‏‌‌های اجتماعی در مراحل اولیه رشد( در خانه و مدرسه) پدیدار می‌گردد.
با این که برخی از روان شناسان نظیر کتل( cattel) [١۹۸۳ ]بر این عقیده‏‌اند که بعضی افراد با زمینه کم رویی متولد می‌شوند، اما باید توجه داشت که بحث درباره زمینه کم رویی و استعداد بیش‌تر بعضی از کودکان در ابتلا به کم رویی، به معنای ارثی بودن آن، مثل رنگ چشم و پوست نیست.
بدیهی است کودکان کم رو عموما متعلق به والدینی هستند که خودشان کم رویی دارند.
لیکن این بدان معنی نیست که این قبیل کودکان کم رویی را از طریق ژن‏‌‌های ناقل از والدین خود به ارث برده اند، بلکه اساسا بدین معناست که کم رویی را از آن‏‌ها یاد گرفته اند.
( ١ )

منبع : مقاله کمرویی

 نظر دهید »


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • ...
  • 6
  • ...
  • 7
  • 8
دی 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

تحقیق و مقالات علمی

جدیدترین تحقیق و مقالات علمی

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس